Băncile, muzicanţii şi creativii

În toamna lui 2009 Ogilvy&Mather România realiza o campanie de promovare a creditului ipotecar oferit de nou-semnatul client Millennium Bank, încercând o abordare în ton cu “un comportament social real din zilele noastre”, conform Aurei Sorescu, copywriter la Ogilvy.

Gusturile nu se discută, însă per total aş spune că “reclama cu mătuşa” sau “reclama cu ca-să” au reuşit să smulgă zâmbete. Şi asta în ciuda vocilor care nu au apreciat tentativa de satirizare a obiceiului mioritic de a “pupa mătuşa în fund” pentru avantaje materiale, respectiv imobiliare.

Cea de-a doua campanie, lansată la începutul lui martie 2010, pare a fi o altă mâncare de peşte. Protagoniştii reclamei sunt membrii trupei Holograf, aflată pare-se în concert acasă la unul dintre fericiţii beneficiari ai creditului ipotecar de la Millennium.

Decizia de a asocia acest tip de produse bancare cu o vedete din lumea muzicii nu este o premieră pentru firma mamă - Millennium bcp, aceasta aplicând “cu succes această strategie de comunicare în ţări precum Portugalia, Polonia şi Grecia”, conform comunicatului de presă care anunţă lansarea spotului TV.

“Cu mult mai mare succes” aş completa eu, dacă dau crezare sursei care estimează la 70.000-80.000 € producţia spotului filmat cu Saga Film şi la încă 50.000 € valoarea contractului de asociere al imaginii cu formaţia Holograf. Concluzia a venit după vizionarea clipului realizat de Millennium Bank Polonia ca implementare a strategiei de comunicare mai sus menţionate.

Comparativ, datorită interpretei Alkistis Proropsalti clipul Millennium Bank Grecia pare ceva mai aproape de prestaţia “bătrânească” a celor de la Holograf.

Totuşi, s-ar putea ca versiunea Millennium Bank Portugalia să fie mai aproape de publicul tânăr, aceasta fiind defapt originalul adaptat de greci.

Revenind la oile noastre, nu îmi este clar dacă Ogilvy a dorit să păstreze tema mătuşii şi să o adapteze la campania “Fericirea începe acasă”. Dacă asta ar fi ideea, trecând peste punerea în scenă a robo-dansului, mătuşa pare din alt film — şi asta nu în sensul bun al cuvântului.

Pe de-o parte, îmi este neclar dacă publicul din România şi Grecia este preponderent unul trecut de a doua tinereţe având în vedere alegerea vedetelor folosite pentru a promova produsele Millennium. Pe de cealaltă parte, atât în spotul polonez cât şi în cel românesc apar tineri care se bucură de beneficiile aduse de acest credit.

Ce au făcut acum Millennium şi Ogilvy a mai făcut în anii ’70 defuncta Crocker Bank şi  Hal Riney cu campania pentru care The Carpenters au scris piesa “We’ve only just begun“.

Chiar păstrând proporţiile şi luând în calcul că ideea nu este una originală, asocierea produsului Millennium cu Holograf pare destul de neinspirată. Cât despre rolul creativului în această ecuaţie — no comment.

Concluzia? Dacă Millennium Bank susţine că doreşte să se orienteze către calitate şi inovaţie, nu ar strica mai multă exigenţă în realizarea următoarele campanii.

O ultimă notă: la această oră reclama nu se mai difuzează.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>